הרכוש שבבעלותכם אם זה נכס או אם זה ציוד, מטלטלים שונים יקר לכם מאד.
בדרך כלל האדם הסביר מעונין לקנות פוליסת ביטוח כדי לשמר מצב שלא ייפגע רכושו. בעת אירוע נזק הכתובת הראשונה שלה אתם פונים כדי לקבל סעד שיחזיר אתכם מהר ככל האפשר למצבכם הקודם היא חברת הביטוח או באמצעות סוכן הביטוח. חברת הביטוח מקבלת את תביעתכם וכדי לוודא מה שיעור הנזק עליו התלוננתם או תבעתם היא שולחת בשלב הראשון שמאי.
השמאי מטעם חברת הביטוח הוא שמאי מטעם חברת הביטוח, הוא מפיק חוות דעת שלא מועברת אליכם אלא לחברת הביטוח ואת שכרו משלמת חברת הביטוח.
זכותכם המלאה לשכור שמאי פרטי מטעמכם שיעריך את הנזק ללא כל התייחסות לפוליסת הביטוח והיקף הכיסויים.
ניתן ליצור לכם מצב מאד שכיח. דירה נפרצה. נגרם לה נזק למבנה הדירה ונגנבו ממנה פריטים יקרי ערך. שמאי מטעם חברת הביטוח מגיע לדירה עורך בדיקות שונות ולבסוף קובע שאין כיסוי לתביעה על פריצה. נשאלת השאלה למה? כי השמאי לא זיהה סימני פריצה. מה זה “סימני פריצה”? זה חלון שבור, זגוגית מנופצת בחלון, חדירה דרך דלת הכניסה באלימות תוך כדי גרימת נזק. אבל…. מה קורה אם לשכן יש מצלמת אבטחה שבה רואים ברור ביותר שאלמונים רעולי פנים חדרו לדירה תוך כדי כניסה חלקה עם מפתח מזויף ששוכפל דרך הדלת הראשית ובנוסף רואים באמצעות מצלמת אבטחה את הפורצים האלמונים יוצאים עם שלל מהדירה. אז מה? הייתה פריצה או בעל הדירה פולט דברי שקר?
חברת הביטוח למרות הכל וכנגד כל הסיכויים תעמוד על כך שיש לדחות את התביעה. ואז תועבר התביעה לבית המשפט ואז המבוטח הופך לתובע וחברת הביטוח היא הנתבעת. בית המשפט יחליט אם היתה פריצה ואם יש מקום לפסוק פיצויי לנזקים על אירוע נזק זה. כל הראיות מצביעות על פריצה ועל גניבת רכוש פרטי, אולם חברת הביטוח מסרבת להכיר בפריצה . לא מעט מקרים ומרביתם הגדול חברת הביטוח מחויבת לשלם הפיצוי לנזק שנגרם . לא אחת חברות הביטוח ננזפו באופן קשה ע”י בית המשפט עקב עינויי דין שגרמו למבוטח שלהן.